بلاگ و نوشته

تفاوت باقلوا استانبولی و باقلوا ترکی

تفاوت باقلوا استانبولی با باقلوا ترکی

باقلوا یکی از مشهور ترین شیرینی های خاورمیانه است که در ترکیه و ایران و کشور های عربی درست می شود . باقلوا استانبولی از دلپذیر ترین طعم های شیرینی است که هر انسان می تواند تجربه کند .که در ایران هم یکی از مشهور ترین شهر هایی که به سوغات باقلوا معروف باقلوا تبریز است که میتوانید برای خرید بهترین باقلوا تبریز می توانید به باقلوا یارات مراجعه کنید که به طور کلی باقلوا از سه بخش شربت ، مواد اصلی و مواد داخلی تهیه می شود خمیری از آرد و شیر که مغز بادام ، پسته و پودر قند درونش را پر کرده اند و با شربتی از گلاب ، شکر ، زعفران مزه دار می گردد و باقلوا استانبولی طعمی متفاوت با سایر باقلوا ها دارد . در ادامه مطالب به بررسی و معرفی انواع باقلوا استانبولی می پردازیم با ما همراه باشید .

فیستیکلی سارما

یکی دیگر از خوش طعم ترین باقلوا فیستیکلی سارما است تفاوت اصلی این باقلوا با سایر باقلوا ها در مواد پخت است که این باقلوا کاملا با پسته فراوان تهیه می شود و این باعث شده است که باقلوا ظاهری سبز رنگ داشته باشد . فیستیکلی در زبان ترکی به معای پسته است به همین دلیل به این باقلوا که کاملا از مغز پسته تهیه می شود فیستیکلی سارما می گوییم .

باقلوا کورو ترکیه

با شنیدن اسم باقلوا کورو احتمالا خواهید کرد که این نوع باقلوا نسبت به دیگر باقلوا ها خشک است . اما باقلوا کورو تنها شربت کمتری نسبت به دیگر باقلوا ها دارد . از باقلوا کورو معمولا به عنوان هدیه و یا سوغاتی خریداری می شود . زیرا باقلوا کورو نسبت به دیگر باقلوا ها دیرتر تازگی خود را از دست می دهند .

باقلوا تیکه ای

باقلوا تیکه ای همان باقلوا معروف ترکیه ای است که در اغلب مغازه ها باقلوا هایی که به شکل پیتزا برش داده شده اند دیده می شود این نوع باقلوا از خمیر مانند یوفکا تهیه می شود و در میان آن از مغز گردو یا پسته استفاده می گردد .

باقلوا ترکی

باقلوا ترکی یک شیرین لایه ای است که از خمیر فیلو درست می شود که با آجیل خورد شده پر شده و با شربت یا عسل شیرین شده است شربت این شیرینی را اغلب با گلاب و هل طعم دار می کنند . در ادامه به چند نوع از باقلوا ترکی اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید .

باقلوا سوتلو نوریه

باقلوا سوتلو نوریه از انواع دیگر باقلوا ترکی است و تنها تفاوتی که با سایر باقلوا ها دارد در میزان شهد و شربت استفاده شده در این باقلوا ها است در تهیه شربت این باقلوا به جای آب از شیر استفاده می شود و به دلیل استفاده از شیر میزان کمتری شکر در شربت ریخته و شهد و شربت کمتری روی آن می ریزند و به همین دلیل این باقلوا ظاهری سفید تر و ملایم تری نسبت به سایر  باقلوا ها دارد و به دلیل استفاده از فندق به جای پسته قیمت کمتری نسبت به سایر باقلواها دارد .

باقلوا شوبیت

طرز تهیه باقلوا شوبیت متفاوت تر از سایر باقلوا ها است و از ترکیب جوشانده شده شیر و سمولینا که به پودینگ تبدیل شده است درست می شود بعد از آن خمیر فیلو را لایه لایه روی هم قرار داده و روی هر لایه را با پودینگ شیری و مغز گردو و پسته پر می کنند و به شکل مثلث برش می دهند و در آخر روی باقلوا شربت ، شهد و پودر پسته می ریزند .

در مطالب بالا به توضیحات انواع باقلوا ترکی و انواع باقلوا استانبلی پرداختیم ممنون از همراهی شما .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *